یزدفردا: مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی مطالعات اسلامی زنان با حضور کارشناسان ملی برتر حوزه زنان و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی مطالعات اسلامی زنان با حضور کارشناسان ملی برتر حوزه زنان و مسئولین استانی جمعه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن انقلاب منطقه سه شهرداری یزد برگزار شد.

«منصوره شاکری» رئیس هیئت موسس گروه پژوهشی مطالعات اسلامی زنان در این مراسم گفت: باتوجه به‌ نیاز کار پژوهشی عمیق و بنیادی در مباحث بانوان این گروه تشکیل شد تا بتوان براساس پژوهشهای مورد نظر طرحهای فرهنگی اثرگذار اجرا نمود . طی جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر یزد و شهردار محترم  در خواست مجوز گروه مطالعات اسلامی زنان به وزارت علوم ارائه شد و طی پیگیریهای دو ساله با تشکیل گروه موافقت شد.

وی افزود: پس از برگزاری اولین همایش بانوی هزاره اسلام (بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها) در سال ۱۳۹۸ تا به امروز و با نگاهی متفاوت به نیاز و مشکلات امروزه بانوان در مسائل مختلف سطح استان و ملی این اتفاق رقم خورد. 

شاکری ادامه داد: چشم انداز گروه پژوهشی مطالعات اسلامی زنان، مسائل متنوع زن، خانواده و آسیب های اجتماعی گام در نظر گرفته شده است و اقداماتی چون برگزاری همایش ها، جشنواره ها، کارگاه های کوتاه آموزشی، نشریه علمی تخصصی، پژوهش های فرهنگی و برگزاری دوره ی پسا دکتری و…از فعالیت های گروه خواهد بود.

رئیس هیئت موسس گروه پژوهشی مطالعات اسلامی زنان، در مراسم به اهدای حکم اعضای شورای سیاست گذاری این گروه که هسته مرکزی و بخش فکری کار می باشند اشاره کرد و در پایان گفت: امیدواریم با توکل بر پروردگار منان و با کمک بانوان تاثیرگذار بیش از پیش اثرگذاری بانوان را شاهد باشیم. وی افزود از حضور پژوهشگران،صاحب نظران و فعالان امور بانوان در گروه استقبال میکنیم.

شایان به ذکر است، این مراسم که با مشارکت شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، 

با رونمایی از پوستر سومین دوره علمی بانوی هزاره اسلام در سطح ملی همراه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا